アストラTR-3BはインドのVIMANAのような反重力

Aero Mechanics in Ancient Aircraft

A.B Sibi Varghese

Abstract

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Research of ancient air craft PUSHPAKA VIMANA is my dream. The views about ancient aircraft struck my mind when I read about SETHU SAMUTHIRA project of India. SETHU SAMUTHIRA project is posing a great challenge to India, not only India but to the whole world. Though there are advanced technologies in India we still do not understand the complicated techniques used by our ancestors .so I decided to understand the technology used in the vimana .which was developed before B.C, by reading many Sanskrit books of RAMAYANAM.I got a proof that they used mercury as fuel for the aircraft, and the surprising fact that was revealed was they used gravity neutralization method, but the steps of constructing aircraft were not in the text books. After some calculations I assumed this theory. As years have gone by our country lost many text and details related to the techniques they used in those periods

 

 

古代の航空機PUSHPAKAVIMANAの研究は私の夢です。 インドのSETHUSAMUTHIRAプロジェクトについて読んだとき、古代の航空機についての見解が頭に浮かびました。 SETHU SAMUTHIRAプロジェクトは、インドだけでなく全世界に大きな挑戦をもたらしています。 インドには高度な技術がありますが、先祖が使っていた複雑な技術がまだわからないので、紀元前に開発されたヴィマナで使われている技術を、ラーマーヤナサンスクリット語の本をたくさん読んで理解することにしました。 航空機の燃料として水銀を使用していること、そして明らかにされた驚くべき事実は、彼らが重力中和法を使用したことでしたが、航空機を構築する手順は教科書にありませんでした。 いくつかの計算の後、私はこの理論を仮定しました。 私たちの国が何年も経つにつれて、彼らがそれらの時代に使用した技術に関連する多くのテキストと詳細を失いました

 

 

1 INTRODUCTION

The complicated part of my research is about the fuel.

Ramayana is the only book which deals about ancient aircraft called pushpaka vimana they used mercury as fuel which is called padma rasam in Sanskrit it is called as rasa .It’s very difficult to use a metal as fuel and another thing they used antigravity neutralization method and finally with many suggestions of my teachers and after verifying some of the matters I came to a conclusion of anti gravity neutralization method on aircraft but assumption and steps were not found in any of the text books The difficulty we are faced with today is basically that the texts mention various metals and alloys which we do not know the English names

 

私の研究の複雑な部分は燃料についてです。 ラーマーヤナは、サンスクリット語でパドマラサムと呼ばれる水銀を燃料として使用したプシュパカヴィマナと呼ばれる古代の航空機を扱った唯一の本です。金属を燃料として使用することは非常に困難であり、反重力中和法を使用したこともあります。 先生方からたくさんのご提案をいただき、いくつかの事項を確認した結果、航空機の反重力中和法は結論に達しましたが、どの教科書にも想定や手順が見当たりませんでした。 英語の名前がわからないさまざまな金属や合金に言及する

 

 

2 VIMANA

A vimana is a word with several meanings ranging from temple or palace to mythological flying machines described in Sanskrit epics. References to these flying machines are common place in ancient Indian texts, even describing their use in warfare. As well as being able to fly within Earth's atmosphere.

The word comes from Sanskrit and seems to be vi-mana = 'apart' or 'having been measured".

"Pushpaka" is Sanskrit for "flowery". It is the first flying vimana mentioned in Hindu mythology . It is called Pushpak a Vimana.

The special characteristic of this vehicle is, "What ever may be the vacant i.e., If N people sit, There will be (N+1) seats". It was basically a vehicle that could soar the skies for long distances. It shows that even in ancient times.

 

ヴィマナは、寺院や宮殿からサンスクリット語叙事詩で説明されている神話の飛行機械に至るまで、いくつかの意味を持つ単語です。 これらの飛行機械への言及は、戦争でのそれらの使用を説明することさえ、古代インドのテキストで一般的な場所です。 地球の大気圏を飛ぶことができるだけでなく。 この単語はサンスクリット語に由来し、vi-mana = 'apart'または '測定された "のようです。 「プシュパカ」は「花」のサンスクリット語です。 これは、ヒンドゥー教の神話で言及された最初の飛行ヴィマナです。 それはヴィマナのプッシュパックと呼ばれています。 この車両の特徴は、「空席が何であれ、N人が座っていると(N + 1)席になる」ということです。 それは基本的に長距離の空を舞い上がることができる乗り物でした。 それは古代でもそれを示しています。

 

 

2.1 CONSTRUCTION OF VIMANA

 

 

In the Sanskrit Samarangana Sutradhara (Literally, "controller of the battlefield"), it is written:

"Strong and durable must the body of Vimana be made, like a great flying bird of light material. Inside one must put the mercury engine with its iron heating apparatus underneath.

By means of power latent in the mercury which sets the driving whirlwind in motion, a man sitting inside may travel a great distance in the sky. The movements of the Vimana are such that it can vertically ascend, vertically descend, move slanting forwards and backward

 

サンスクリット語SamaranganaSutradhara(文字通り「戦場のコントローラー」)には、次のように書かれています。 「ヴィマナの本体は、軽い素材の大きな飛ぶ鳥のように、強くて耐久性のあるものでなければなりません。内部には、鉄製の加熱装置を備えた水銀エンジンを下に置く必要があります。 駆動旋風を動かす水銀に潜む力によって、中に座っている人は空を長距離移動するかもしれません。 ヴィマナの動きは、垂直に上昇、垂直に下降、前後に斜めに動くことができるようなものです

 

2.3

FUEL USED IN VIMANA

Vimanas were kept in Vimana Griha, or hanger, were said to be propelled by a yellowish-white-liquid, and were used for various purposes. Airships were present all over the world. The plain of Nazcain Peru is very famous for appearing from the high altitude to be a rather elaborate, if confusing airfield. Some researchers have theorized that this was some sort of Atlantean out post.

We do not know what our ancestors understood by them. In the Amarangasutradhara five flying machines were originally built .

. Later there were some additions. Four main types of flying Vimanas are described: Rukma, Sundara, Tripura and Sakuna. The Rukma were conical in shape and dyed gold, whereas the Sundata were like rockets and had a silver sheen.

The Tripura were three-storeyed ,There were 113 subdivisions of these four main types that differed only in minor details. The position and functioning of the solar energy collectors are described in the Vaimanika Shastra. It says that eight tubes had to be made of special glass absorbing the sun’s ray. A whole series of details are listed, some of which we do not understand. The Amaranganasutradhara even explains the drive, the controls and the fuel for the flying machine. It says that quicksilver and ‘Rasawere used.

 

ヴィマナはヴィマナグリハ、またはハンガーに保管され、黄白色の液体によって推進されると言われ、さまざまな目的に使用されました。飛行船は世界中に存在していました。ペルーのナスカインの平原は、飛行場を混乱させるとはいえ、高高度からかなり手の込んだように見えることで非常に有名です。一部の研究者は、これはある種のアトランティスのアウトポストであると理論づけています。 私達は私達の先祖が彼らによって何を理解したかを知りません。アマランガストラダーラでは、もともと5台の飛行機械が製造されていました。 。後でいくつかの追加がありました。飛行ヴィマナの4つの主要なタイプが説明されています:ルクマ、スンダラ、トリプラ、サクナ。ルクマは円錐形で金に染められていましたが、サンデータはロケットのようで銀色の光沢がありました。 トリプラは3階建てで、これら4つの主要なタイプの113の細分化があり、細部のみが異なりました。太陽エネルギーコレクターの位置と機能は、VaimanikaShastraに記載されています。太陽光線を吸収する特殊なガラスで8本のチューブを作らなければならなかったと書かれています。一連の詳細がすべてリストされていますが、その一部は理解できません。 Amaranganasutradharaは、フライングマシンのドライブ、コントロール、燃料についても説明しています。クイックシルバーと「ラサ」が使われたそうです。]

 

2.4 METALS USED IN VIMANA

Ten sections deal with uncannily topical themes such as pilot training, flight paths, the individual parts of flying machines, as well as clothing for pilots and passengers, and the food recommended for long flights.

 

10のセクションでは、パイロットトレーニング、飛行経路、飛行機械の個々の部品、パイロットと乗客の衣服、長距離飛行に推奨される食べ物など、不思議な話題のテーマを扱います。

 

 

3 CONCLUSION

3.1 CONCEPT OF ANTIGRAVITY

We have known since the 50s that gravity bends light by observing the apparent change of position of stars near the sun during an eclipse. The sun's gravity bent the light from the stars making them appear to have moved.

Light and space/time are inseparable. If you bend one, you bend the other. If you can bend it you can compress it.

Therefore, our scientists have known since the 50s that gravity can compress space. And unless those scientists were a lot dumber than I am, they also knew that effective, faster-than-light travel is possible if you can generate a strong gravity field. A hundred years ago nobody would have believed that we could create lighting. Today we can easily create lighting. If our government didn’t confiscate thousands of patents a year under the name of national security, we would already have the gravity machine in public domain

 

私たちは50年代から、日食の間に太陽の近くの星の位置の見かけの変化を観察することによって重力が光を曲げることを知っていました。 太陽の重力が星からの光を曲げて、星が動いたように見せました。 光と空間/時間は切り離せません。 一方を曲げると、もう一方も曲げます。 あなたがそれを曲げることができるならば、あなたはそれを圧縮することができます。 したがって、私たちの科学者は、重力が空間を圧縮できることを50年代から知っていました。 そして、それらの科学者が私よりもはるかに愚かでない限り、彼らはまた、あなたが強い重力場を生成することができれば、効果的で超光速の旅行が可能であることを知っていました。 100年前は、私たちが照明を作ることができるとは誰も信じていなかったでしょう。 今日、私たちは簡単に照明を作ることができます。 私たちの政府が国家安全保障の名の下に年間数千の特許を没収しなかったとしたら、私たちはすでにパブリックドメインの重力機械を持っているでしょう

 

3.2. GRAVITY NEUTRALISATION METHOD

The ancient aircraft And fly it can because it uses a gravity neutralization system that makes it weigh 11% of its original weight. The aircraft has a circular, plasma filled accelerator ring called the Magnetic Field Disrupter. The mercury based plasma is pressurized at 250,000 atmospheres at a temperature of 150 degrees Kelvin, and

accelerated to 50,000 rpm to create a super-conductive plasma with the resulting gravity disruption.

The MFD generates a magnetic vortex field, which disrupts or neutralizes the effects of gravity on mass within proximity, reducing the weight of the aircraft by 89%, and

making it able to outperform and outmaneuver any craft.

Like other high performance aircraft, the maneuvers are limited to the ability of the crew to withstand G forces. But, inside the aircraft gravity are also reduced by 89%

 

 

古代の航空機そしてそれが元の重量の11%の重さになる重力中和システムを使用しているのでそれを飛ばすことができます。 航空機には、磁場破壊装置と呼ばれる、プラズマで満たされた円形の加速器リングがあります。 水銀ベースのプラズマは、150ケルビンの温度で250,000気圧に加圧されます。 50,000 rpmに加速して超伝導プラズマを生成し、重力を破壊します。 MFDは、近接する質量に対する重力の影響を破壊または中和する磁気渦場を生成し、航空機の重量を89%削減します。 あらゆるクラフトを凌駕し、巧みに操ることができるようにします。 他の高性能航空機と同様に、操縦は乗組員がG力に耐える能力に制限されています。 しかし、機内の重力も89%減少します

 

3.3 NEWTONS THIRD LAW

The aircraft propulsion is provided by 3 multimode thrusters mounted at each bottom corner of the triangular platform. The pushpak is a sub-Mach 9 vehicle until it reaches altitudes above l20,000 feet - then who knows how fast it can go but I was interested enough to do

There was much technical detail: the metals used, heat-absorbing metals and their melting point, the propulsion units and various types of flying machines. The information about metals used in construction name three sorts, somala, soundaalika and mourthwika. If they were mixed in the right proportions, the result was 16 kinds of heat-absorbing metals with names like ushnambhara, ushnapaa, raajaamlatrit, etc. which cannot be translated into English.

The texts also explained how to clean metals, the acids such as lemon or apple to be used and the correct mixture, the right oils to work with and the correct temperature for them. Seven types of engine are described with the special functions for which they are.

further research on what happens when you spin a plasma at high speeds in a ring (toroidal) configuration. I came across a physics article (sorry, I can’t seem to locate the source right now) that described this exact configuration.

The article said that, surprisingly, the charged particles of the plasma don’t just spin uniformly around the ring, but they tend to take up a synchronized, tightly pitched, helical (screw thread) motion as they move around the ring. This can be understood in a general way as follows: the charged particles moving around the ring act as a current that in turn sets up a magnetic field around the ring. It is a well-known fact that electrons (or ions) tend to move in a helical fashion around magnetic field lines. Although it is a highly complex interaction, it only requires a small leap of faith to believe that the end result of these interactions between the

moving charged particles (current) and associated magnetic fields results in the helical motion described above. In other words, the charged particles end up moving in very much the same pattern as the current on a wire tightly wound around a toroidal core.

In theory, this same moving matter pattern could be mechanically reproduced by mounting a bunch of small gyroscopes all around the larger ring, with their axis on the larger ring, and then spinning both the gyroscopes and the ring at high speeds. , "By using electromagnetic forces to contain rotating systems, it would be possible for the masses to reach relativistic velocities; thus a comparatively small amount of matter, if dense enough and moving fast enough, could produce usable gravitational effects

 

航空機の推進力は、三角形のプラットフォームの各下部コーナーに取り付けられた3つのマルチモードスラスターによって提供されます。プッシュパックは、高度が120,000フィートを超えるまでは、マッハ9未満の車両です。その後、どれだけ速く進むことができるかは誰にもわかりませんが、私は十分に興味を持っていました。 使用された金属、熱吸収金属とその融点、推進ユニット、さまざまな種類の飛行機械など、多くの技術的な詳細がありました。建設に使用される金属に関する情報は、ソマラ、サウンダアリカ、ムールスウィカの3種類に名前が付けられています。それらを適切な比率で混合すると、英語に翻訳できないushnambharaushnapaaraajaamlatritなどの名前の16種類の熱吸収金属が得られました。 また、金属の洗浄方法、使用するレモンやリンゴなどの酸と正しい混合物、使用する適切なオイル、およびそれらの正しい温度についても説明しました。 7種類のエンジンについて、その特殊機能とともに説明します。 リング(トロイダル)構成でプラズマを高速で回転させたときに何が起こるかについてのさらなる研究。この正確な構成について説明している物理学の記事(申し訳ありませんが、現在ソースを見つけることができないようです)に出くわしました。 驚くべきことに、プラズマの荷電粒子はリングの周りを均一に回転するだけでなく、リングの周りを移動するときに、同期した、きついピッチのらせん状(ねじ山)の動きをとる傾向があると記事は述べています。これは、一般的に次のように理解できます。リングの周りを移動する荷電粒子は、リングの周りに磁場を設定する電流として機能します。電子(またはイオン)が磁力線の周りをらせん状に移動する傾向があることはよく知られている事実です。これは非常に複雑な相互作用ですが、移動する荷電粒子(電流)と関連する磁場との間のこれらの相互作用の最終結果が上記のらせん運動をもたらすと信じるには、わずかな信頼の飛躍が必要です。言い換えれば、荷電粒子は、トロイダルコアにしっかりと巻かれたワイヤーの電流と非常に同じパターンで移動することになります。 理論的には、この同じ移動物質パターンは、大きなリングに軸を置いて大きなリングの周りに小さなジャイロスコープの束を取り付け、ジャイロスコープとリングの両方を高速で回転させることによって機械的に再現できます。 、「電磁力を使用して回転システムを封じ込めることにより、質量が相対論的速度に到達する可能性があります。したがって、比較的少量の物質が十分に密度が高く、十分に速く移動する場合、使用可能な重力効果を生み出すことができます。

 

 

3.4 WORK OF FUEL

The requirement for a dense material moving at relativistic speeds would explain the use of Mercury plasma (heavy ions). If the plasma really spins at 50,000 RPM and the Mercury ions are also moving in a tight pitched spiral, then the individual ions would be moving probably hundreds, perhaps thousands of times faster than the bulk plasma spin, in order to execute their "screw thread" motions. It is quite conceivable that the ions could be accelerated to relativistic speeds in this manner. I am guessing that you would probably want to strip the free electrons from the plasma, making a positively charged plasma, since the free electrons would tend to counter rotate and reduce the efficiency of the antigravity device.

 

相対論的速度で移動する高密度材料の要件は、水銀プラズマ(重イオン)の使用を説明します。 プラズマが実際に50,000RPMで回転し、水銀イオンもタイトなピッチのスパイラルで移動している場合、個々のイオンは、「ねじ山」を実行するために、バルクプラズマスピンよりもおそらく数百倍、おそらく数千倍速く移動します。 「動き。 このようにして、イオンを相対論的速度に加速することができると考えられます。 自由電子は逆回転して反重力装置の効率を低下させる傾向があるため、プラズマから自由電子を取り除き、正に帯電したプラズマを作成することをお勧めします。

 

 

3.5 EINSTEIN GRAVITATIONAL THEORY SAYS

One of Einstein’s postulates of GR says that gravitational mass and inertial mass are equivalent. This is that inertial mass within the plasma ring is also reduced by

89%. This would also explain why the vehicle is triangular shaped. Since it still requires conventional thrusters for propulsion, the thrusters would need to be located outside of the "mass reduction zone" or else the mass of the thruster’s reaction material would also be reduced, making them terribly inefficient. Since it requires a minimum of 3 legs to have a stable stool, it follows that they would need a minimum of 3 thrusters to have a stable aerospace platform. Three thrusters, located outside of the plasma ring, plus appropriate structural support, would naturally lead to a triangular shape for the vehicle

 

 

 

アインシュタインGRの仮定の1つは、重力質量と慣性質量は同等であると述べています。 これは、プラズマリング内の慣性質量も89%減少することです。 これは、車両が三角形である理由も説明します。 それでも推進のために従来のスラスターが必要であるため、スラスターは「質量減少ゾーン」の外側に配置する必要があります。そうしないと、スラスターの反応材料の質量も減少し、ひどく非効率になります。 安定したスツールを使用するには最低3本の脚が必要であるため、安定した航空宇宙プラットフォームを使用するには最低3本のスラスターが必要になります。 プラズマリングの外側に配置された3つのスラスターと適切な構造的サポートにより、当然、車両は三角形になります。